19 Ocak 2009 Pazartesi

Meslek Yüksek Okullarına sınavsız giriş kaldırıldı

Mesleki ve teknik yükseköğretimin yeniden düzenlenmesine ilişkin YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay bir sunum yaptı.
Günay'ın verdiği bilgiye göre, dört yıllık lisans eğitimi veren "Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi", "Mesleki Eğitim Fakültesi", "Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi", "Teknik Eğitim Fakültesi", "Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi" kapatılacak. Kapatılan fakültelerin bulunduğu üniversite bünyesinde, alanlarında meslek elemanı yetiştirmek ve aynı zamanda kapatılan fakültelerin işlevini yerine getirmek üzere 3 tip yeni fakülte kurulacak.
Bünyesinde teknik eğitim fakültesi (TEF) veya mesleki ve teknik eğitim fakültesi (MTEF) bulunan üniversitelerin bu fakültelerinin kapatılıp yerine "Teknoloji Fakültesi"; mesleki eğitim fakültesi (MEF) bulunan üniversitelerin bu fakültesinin kapatılıp yerine "Sanat ve Tasarım Fakültesi", bünyesinde ticaret ve turizm eğitimi fakültesi (TTEF) bulunan üniversitelerin bu fakültelerinin kapatılarak yerine "Turizm Fakültesi" kurulmasına, "Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi" bulunan üniversitenin bu fakültesinin kapatılmasına karar verildi.
Yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişimini öngören "Farabi Değişim Programı" ile ilgili sunum ise YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Berrak Kurtuluş tarafından yapıldı.
Buna göre program, devlet, vakıf üniversitelerini, yüksek teknoloji enstitülerini, vakıf meslek yüksekokullarını, askeri yükseköğretim kurumlarını, polis teşkilatına bağlı yükseköğretim kurumlarını kapsayacak.
Uygulama takviminin daha sonra belirleneceği programda, öğrencilere ek burs, öğretim üyelerine ise özel ek ders ücreti sağlanacak.
Öğrenci değişiminden bütün öğrenciler yararlanabilecek. Öğ rencilere en az 1, en çok 2 dönem öğrenim hakkı verilecek. Öğretim üyesi hareketliliğine de tüm öğretim üyeleri katılabilecek. Öğretim üyelerine 1 ya da 2 dönem ders verme imkanı verilirken, öğretim üyelerine 10 katına kadar ek ders ücreti ödenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder